Dag 7 : 9 augustus Clearwater Wells Gray - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 7 : 9 augustus Clearwater Wells Gray - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 7 : 9 augustus Clearwater Wells Gray

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

10 Augustus 2015 | Canada, Clearwater

Vanmorgen vroeg vertrokken om Wells Gray National Park te verkennen. Dit Park staat bekend om zijn dichte bebossing en vele watervallen. Vanuit Clearwater loopt er eerst een geasfalteerde weg van ca. 45 kilometer het Park in die daarna overgaat in een onverharde weg. Deze weg is ook nog ongeveer 15 kilometer en loopt tot Clearwater Lake. We besloten om eerst naar dit Lake te gaan om daar kano’s te huren voor een tocht op het meer. Vandaag was het daar heerlijk weer voor (28 graden) en het was windstil. Van half 10 tot 3 uur hebben we op het meer doorgebracht met een korte tussenstop op een strandje. Op het Lake kom je nauwelijks andere mensen tegen. Of het Lake is zo groot of er zijn weinig watersporters. De eigenaar van de kano’s was er na afloop duidelijk over. You’re in the middle of nowhere here and the gas is too expensive. Gelukkig maar dan denken we want een Lake vol met motorboten of jetski’s is totaal anders dan de indrukken die we nu hebben opgedaan. Het is werkelijk een prachtige omgeving met immens ruime natuur. Op de terugweg hebben we nog 2 watervallen bezocht. Eerst de Helmcken Falls. Een waterval van 141 meter hoog bij 23 meter breed. Op het info bord staat trots geschreven dat deze Falls veel hoger zijn dan de Niagara Falls, want die zijn maar 53 meters hoog. Echter zijn deze wel 1204 meter breed. Heel indrukwekkend om het water met zoveel geweld naar beneden te zien vallen. Daarna zijn we nog naar de Moul Falls gegaan. Via een fraai wandelpad van 3 kilometer komen we onderaan de waterval. Bijzonder van deze waterval is dat je er achterlangs kunt lopen. Eenmaal terug bij de auto zagen we dat het inmiddels 7 uur was. Geen wonder dat iedereen de vermoeidheid begon te voelen. Snel langs de supermarkt dus om 2 grote zalmmoten te halen om een heerlijke maaltijd te maken. Vroeg naar ben want morgen verplaatsen we naar Revelstoke.

• 10 Augustus 2015 - 12:49

Myron:

Lekker, 28 graden! Rossie ook goed verbrand zag ik?
    Wauw, zo'n waterval lijkt me prachtig!
    Goede reis vandaag!

Kus, I love u!

• 10 Augustus 2015 - 22:25

Doon:

Wat een tocht leggen jullie af. Dat is meer km's in 3 weken dan de 4daagse. Gelukkig kun je in de boot een beetje uitrusten. Is die spannende kanotocht nu geweest? (Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken) hou van jullie!