Dag 8 : 10 augustus Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 8 : 10 augustus Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 8 : 10 augustus Revelstoke

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

11 Augustus 2015 | Canada, Revelstoke

Deze morgen om 07.15 uur vertrokken richting Revelstoke. Afstand 332 kilometer. Vooruitzichten voor deze dag half bewolkt bij 24 graden. Onderweg, kort na het stadje Kamloops, bij een oude houten brug over de South Thompson River ontbeten. We arriveerden om 12.00 uur in Revelstoke. Deze plaats is een bekende wintersportplaats. Snel naar het Tourist Info Centre voor informatie over de regio. We hadden nog niets gepland voor deze dag. Onder het genot van een Tom Horton beker koffie besloten we om Mount Revelstoke op te rijden om daar een wandeling te gaan maken. Bovenop de berg (1936 meter) voerde de wandeling ons lange vele uitkijkpunten met vergezichten die helaas door het heiige weer minder fraai waren. (wiki: Heiig : beperking van het zicht door uiterst kleine droge deeltjes die in de lucht zweven maar zelf niet of nauwelijks zichtbaar zijn. Heiigheid legt door verstrooiing van licht in de minuscule deeltjes een blauwachtige sluier over het landschap).
Na een rit van 25 kilometer van de top naar Revelstoke hebben we ingecheckt in het Days Inn hotel. Lekker even relaxen voordat we straks bij de Italiaan gaan eten. Morgen gaan Rochelle, Leslie en ik naar Golden om te raften op de “Kicking Horse River”. Sylvia en Chrissy blijven in Revelstoke en gaan shoppen en relaxen. Volgens de vooruitzichten wordt het morgen een stralende dag en 30 graden.

• 11 Augustus 2015 - 14:13

Doon:

Oh morgen is dat spannende raften! Klinkt als een relaxt rustdagje tussendoor.
    De Wiki uitleg is voor Myron zeker ;)

• 11 Augustus 2015 - 17:27

Ro:

Staat je goed Gerard, die foto!