Dag 6 : 8 augustus : van Jasper naar Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 6 : 8 augustus : van Jasper naar Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 6 : 8 augustus : van Jasper naar Clearwater

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

09 Augustus 2015 | Canada, Clearwater

Vandaag verplaatsen we ons naar Clearwater. We verlaten het hotel om 7 uur. De lucht is redelijk open en het voorspelt een fraaie zonnige dag te worden. We verlaten de provincie Alberta en rijden om 8 uur British Colombia in. De tijd gaat 1 uur achteruit. Dus we zijn echt vroeg. Lekker onderweg aan de rand van het plaatsje Valemount ontbeten. Onderweg zagen we reclameborden voor een riviersafari. Niet nadenken, doen. Op de locatie konden hebben we gekozen voor een gecombineerde jeep/riviersafari. Eerst met de Jeep de bergen in. Helaas geen wildlife gezien maar wel veel info gekregen van onze chauffeuse Alex. Ze bracht ons naar een uitkijkpunt met een schitterend uitzicht op de omgeving. Na terugkomst hebben we de riviersafari gedaan. Onze gids Dylan bracht ons naar een plaats waar we een moeder zwarte beer konden spotten met drie jonge beertjes, 2 zwarte en 1 bruine. We leggen thuis wel uit hoe dat kan ;-).
Mooie foto’s gemaakt. Daarna voeren we op hoge snelheid een eind de rivier op. Lekker planeren over het water en Dylan liet de boot flink laten driften. Op de terugweg nog even aan land gegaan om naar een waterval te kijken. Het laatste stuk mocht Rossi achter het stuur staan. En, hoe kan het ook anders nu ze haar rijbewijs heeft, ze deed het heel erg goed inclusief de scherpe bochten. Een supermooie ervaring die we niet hadden willen missen. Om half 2 stapten we in onze Chrysler om de weg naar Clearwater te vervolgen. We zouden onderweg een boterham eten, maar een reclamebord dat suggereerde dat in Avolon de “World Most Famous Hamburger” werden geserveerd in de Lodge Inn Pub brachten ons snel op andere gedachten. En eerlijk is eerlijk ze waren heerlijk. Om half 5 kwamen we aan in Clearwater. Even langs het informatiecentrum en daarna door naar The Jasper Way Inn waar we de komende 2 nachten verblijven. Een Lodge pal aan het Dutch Lake. Mooi uitzicht op het meer. Vanavond regent het licht. Op zich heerlijk want we hebben geen last van de muggen. We gaan weer vroeg naar bed om morgen de dag door te brengen in Gray Wells National Park.

• 09 Augustus 2015 - 09:52

Doon:

Rossssssieeeeeeeeeeeee!!! Expeditie Heijstek en van Veggel zet zich voort.
    Jullie zien echt veel beren. Is dat daar zoals bij ons nu kikkers op de weg?
    Hou van jullie!!

• 09 Augustus 2015 - 12:24

Myron:

Wauw Rossie, cool dat je die boot mocht besturen!
    Waar blijft de foto van die Famous Hamburger? Ik ben erg benieuwd haha! Zie het al helemaal voor me, zo'n reuze hamburger haha.
    Kusjes ik hou van jullie! Veel plezier vandaag!

P.s. Les, ben je door een beer geklauwd? ( zie foto haha )

• 10 Augustus 2015 - 18:20

Ro:

Gaaaaaaf

Les is the man! Toffe foto....

Rossi, way to go girl!