Dag 17 : 19 augustus Ucluelet en Tofino - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 17 : 19 augustus Ucluelet en Tofino - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 17 : 19 augustus Ucluelet en Tofino

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

20 Augustus 2015 | Canada, Ucluelet

Ook deze morgen nemen we de tijd. Uitslapen en rustig ontbijten. We merken dat we al tweeëneenhalve week heel actief bezig zijn geweest. Vandaag gaan we ons verkenningsgebied uitbreiden naar het Pacific Rim National Park, een natuurpark dat tussen Ucluelet en Tofino ligt. Daarna gaan we door naar het plaatsje Tofino. Om half 10 vertrekken we om in het National Park een wandeling te gaan maken door een stuk regenwoud. Het blijken 2 korte wandelingen te zijn door een bos dat al eeuwen onberoerd is gelaten en waar je de ontwikkeling in een regenwoud goed kunt zien. Er staan zowel eeuwenoude bomen als jonge bomen en planten die weer groeien op bomen die al heel lang gelden zijn omgevallen. De “Circle of Life” in hier goed te zien. Jong groeit op oud en dood materiaal. We wandelen dit keer niet over een pad maar over een aangelegd balken en planken traject. Dit waarschijnlijk om de ondergrond niet aan te tasten en ervoor te zorgen dat mensen niet het bos ingaan. Bijzonder om zo de tijd te ervaren. Je beseft je in zo’n omgeving hoe klein ons leven in dit grote geheel is. Na de twee wandelingen gaan we naar Long Beach een zandstrand waar veel aan golfsurfen wordt gedaan. Het strand ligt vol met aangespoelde (delen van) bomen. Deze worden gebruikt om windschermen te maken. Dat bleek ook nodig te zijn. Er stond een stevige wind en we werden regelmatig gezandstraald. Op zee waren verschillende rookies aan het surfen. Het lukte niet veel om een goede golf te pakken. Na 2 uur hadden we het daar gezien, klopte we het zand uit sokken, zakken, bloesjes en oren en trokken we door naar Tofino. Want ons betreft geen interessante plaats om je vakantie door te brengen. Dit is een zeer toeristisch plaatsje met veel souvenirwinkeltjes, nog meer excursie aanbieders en een populatie van geëvolueerde hippies die zich nu surfers noemen. We eten er wat en besluiten om half 5 weer richting Ucluelet te gaan. Onderweg slaan we nog af bij een bistro/terras aan de oceaan. Mooie plek waar we nog een half uurtje in de zon zitten. Leslie doet 85 push-ups en Sylvia haalt dat net niet in haar poging hem te evenaren.
In de auto wordt een overlegsessie belegd voor het avondeten. Uitkomst is een barbecue want we hebben niet voor niets een bbq/buitenkeuken bij ons appartement. In de supermarkt kopen we een grote zalm, een paar steaks en een paar angus beef burgers. Natuurlijk hoort daar ook een biertje bij. De zalm ligt momenteel op de bbq en ruikt aantrekkelijk. Ik ga dus afsluiten en lekker eten. Morgenvroeg verplaatsen we ons richting Victoria. De hoofdstad van Vancouver Island.

• 20 Augustus 2015 - 13:26

Doon:

Moet mama zich nog steeds bewijzen? ;)
    Pap, je kunt goed schrijven!!