dag 4 : 6 augustus : van Canmore naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu dag 4 : 6 augustus : van Canmore naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

dag 4 : 6 augustus : van Canmore naar Jasper

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

09 Augustus 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag is verplaatsingsdag. We gaan naar Jasper. Vroeg opgestaan en het regende behoorlijk. Na de douchesessie, het ontbijt en het pakken van de koffers zagen we dat de lucht iets open trok en het mogelijk toch nog een aangename dag zou worden. Voor wat betreft de regen klopte het maar verder was het de hele dag half tot volledig bewolkt en geen hoge temperatuur. Op zich was het niet erg want we zouden best lang in de auto zitten voor de reis van Canmore naar Jasper (ruim 300 km). Wel jammer voor de minder fraai uitzichten. Maar ja het is niet anders. Leslie heeft gereden dus ik kon heerlijk achterin hangen en genieten van de omgeving. Onderweg besloten we te stoppen voor de “Glacier Skywalk”. Dit is een wandelboog boven een ravijn met een glazenbodem. Mooie uitzichten maar eigenlijk te duur want mooie uitzichten zijn er overal. Gelukkig werd het tripje goedgemaakt doordat we in het ravijn drie berggeiten hebben gezien. Hierna doorgereden naar Jasper waar we rond half 4 in ons hotel arriveerde. We slapen in Astoria wat een slecht onderhouden hotel bleek te zijn. Even slikken. Jasper zelf is een leuk, druk stadje met veel winkels. In het dorp werd een voorlichting gegeven door een groepje vrijwilligers in “the Fire house”. Zij vertelden iets over het wildlife en door hen wisten we dat we de volgende dag het best Highway 16 konden afrijden om wild te spotten en dat “Hot Springs” en Lake Maligne de fraaiste plaatsen waren om te bezoeken. ’s-Avonds lekker gegeten bij de Cantonees gegeten en vroeg naar bed want we willen de volgende dag vroeg vertrekken.

• 09 Augustus 2015 - 09:42

Doon:

Lange rit, 300 km. Ik ben benieuwd naar dat hotel ;) ;)
    Wel geslapen? Leuk dat jullie konden aanschuiven bij zo'n praatje.
    Hou van jullie!!

• 10 Augustus 2015 - 18:14