dag 3 : 5 augustus 2015 : Canmore - Bannf - Reisverslag uit Canmore, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu dag 3 : 5 augustus 2015 : Canmore - Bannf - Reisverslag uit Canmore, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

dag 3 : 5 augustus 2015 : Canmore - Bannf

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

06 Augustus 2015 | Canada, Canmore

Vanmorgen stonden we op met slecht weer. Het regende en volgens de vooruitzichten zou het de hele dag zo blijven. Gelukkig zagen we zo rond kwart over zeven dat de lucht openbrak en werden blauwe gedeeltes zichtbaar. Om kwart voor acht zijn we vertrokken naar een wandeling die we hadden gepland. Een wandeltocht bij Johnston Canyon. Deze mooie wandeltocht loopt langs een aantal watervallen met mooie plaatsjes waar je het water naar beneden kunt zien denderen. Daarna zijn we doorgelopen naar een mooie vlakte waar zogenaamde Ink Pots in kleine watertjes bubbels omhoog stuwen. Het was een pittige wandeling, maar de moeite waard. En achteraf waren we heel blij dat we vroeg zijn gaan wandelen, want op de terugweg werd het al behoorlijk druk.
Hierna zijn we naar een skigebied gegaan en met de lift naar boven gegaan. Hier zouden we beren kunnen spotten. En ja hoor in de lift zagen we de eerste Yogi bear van deze vakantie. Eenmaal boven was het idee om nog een wandeling te gaan maken. Deze hebben we halverwege afgebroken omdat de paden heel steil waren en we de kilometers in onze benen behoorlijk goed begonnen te voelen. Eenmaal terug bij de lift hebben we de beer nog van dichtbij gezien. (gelukkig achter een afrastering).
Op de terugweg naar ons hotel ook nog een eland gezien en het nest van en visarend.
Nu thuis. Eten en weer vroeg naar bed. Morgen gaan we naar ons volgende hotel In Jasper

• 06 Augustus 2015 - 12:28

Myron:

Wauw, wat cool dat jullie beren hebben gezien! Jullie kunnen volgend jaar de vierdaagse mee lopen lees ik al. Al die kilometers die jullie afleggen.
    Gelukkig is het voorspelde slechte weer meegevallen.
    Komen de foto's ook nog? Ben erg benieuwd.

Goede reis vandaag. Ik hou van jullie! Kus xxx Myron en poot van Rox

• 06 Augustus 2015 - 15:45

Ro:

Hoi Gerad,

tof on jullie verslag te lezen!
    Lijkt me super tof om er ook bij te zijn.

Geniet van alles om jullie heen en hopelijk komen jullie heelhuids terug.

De spanning bij de meiden die thuis bleven is voelbaar.
    Ook zij zagen beren op de weg!

Doei en doe de groeten aan je vrouw, Chrissy en haar mannetje...

• 06 Augustus 2015 - 19:20

Pa:

Leuk om te lezen wat jullie die dag gedaan hebben met een beetje inleving is het als of je er zelf bij ben geweest Verder nog fijne dagen.Hier alles prima.Sommige dagen behoorlijk warm .Gr en een kus voor de meiden van Oma en Opa

• 06 Augustus 2015 - 23:34

Kusje voor kleine beer

• 07 Augustus 2015 - 11:52

Ro:

Hoi Gerard,

ik was een r vergeten in je naam boven en wat nog veel erger is Rochelle.
    Mijn aller aller allerliefste grootste kleinste meid uit de familie.

Ik hoop dat we nog vriendjes zijn gigantische ' muis'

X

• 07 Augustus 2015 - 22:11

Raymonda:

He he heb het gevonden.Heel leuk die verslagen.Zal jullie volgen!
    Groetjes van ons en veel plezier!