Dag 5 : 7 augustus : Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 5 : 7 augustus : Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 5 : 7 augustus : Jasper

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

09 Augustus 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

We hadden 8 uur afgesproken in de lobby. En verrekt het is nog gelukt ook. Eerst mijn beklag gedaan aan de balie over alles wat niet klopte en wat kapot was op onze kamer. De dame achter de balie toonde begrip en bevestigde dat het nu eenmaal een oud hotel was en niet alles perfect kon zijn. Laat maar. Hup de auto in en Highway 16 op. Na 20 kilometer zagen we al 2 elk langs de kant van de weg. Leslie die wederom reed maakte een noodstop waarna we snel naar de spotlocatie liepen. 2 prachtige Elks lagen heerlijk te genieten van de zon aan de waterkant. Een Canadees die zijn boot een het voorbereiden was voor een vistocht bood ons aan om de Elks vanuit het boot te bekijken zodat we dichter bij konden komen. Mooie foto’s gemaakt. Daarna doorgereden naar een picknick plaats om ons ontbijt te nuttigen. We besloten om niet naar de Hot Springs te gaan maar eerst naar Lake Maligne. (achteraf een goede keuze)
Op weg naar het meer passeerde we eerst het fraaie Lake Medicine, daarna een groot deel Forest wat was afgebrand (triest gezicht) voordat we bij het Lake Maligne aankwamen. Hier hebben we de Mary Schäffer Loop gewandeld. Het traject liep deels langs het meer en deels door het bos. In het bos zijn Leslie en ik op enkele plaatsen belaagd door de local mosquitoes ondanks de spray die we hebben gebruikt. Zware jongens durf ik wel te zeggen. Gelukkig was de trail niet te zwaar want onze benen hebben het de eerste dagen best zwaar te verduren gehad. Op de terugweg hebben we de eerste zwarte beer gespot langs het meer. Kregen we allemaal echt wel adrenaline van. We hebben een 20-tal minuten de beer gevolgd totdat hij de weg overstak en in het bos verdween. Helemaal tevreden stapten we in de auto. Op de terugweg naar Jasper zagen we nog een zwarte beer oversteken. Geweldig.
Bij terugkomst heb ik nog een keer de klacht kracht bijgezet wat uiteindelijk resulteerde in 100 Can. Dollar korting. .
s-avonds hebben we bij een India restaurant een “all you can eat” buffet genuttigd. En je raad het al een echte Hollander gaat dan tonnetje rond het bed in. (en ik uiteraard met een vlekje op m’n shirt).

• 09 Augustus 2015 - 09:47

Doon:

Oooh gaaf die beren!!! Ik weet niet wat een Elk is dat zal ik eens googlen.
    Goed zo papa, dat je korting hebt gevraagd! Ik ben heel jaloers als ik jullie verslagen zo lees. Is echt een bijzondere reis! Xxx

• 09 Augustus 2015 - 10:33

Myron:

Haha de aanhouder wint pap! Je goed recht hoor, toch aardig dat je wat hebt teruh gekregen van die vrouw.
    Cool ook dat jullie met die visser mee mochten varen. Ga zo idd ook even googlen wat een Elk is, heb nu nog geen idee.
    Wel echt leuk dat we zo kunnen mee genieten van de reis. Alsof we er toch een beetje bij zijn.

Hou van jullie! Kus van Myron & Rox

• 09 Augustus 2015 - 10:33

Myron:

Leuke foto's! Gaaf dat je die er ook bij kunt zetten!

• 09 Augustus 2015 - 13:23

Robert:

Leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben

• 10 Augustus 2015 - 18:18

Ro:

Lijken wel Hollanders die Mableleaves?

Fijn om de gewone mensen zo te treffen!

Grote joekels zijn die Elks toch?

• 10 Augustus 2015 - 23:16

Raymonda:

Dit zijn wel spannende verhalen hoor!
    Jullie zullen S'avonds wel kapot zijn!
    Ga morgen even bij smoke en snoet op visite.
    Veel plezier jullie