De eerste twee dagen in Canada : Calgary / Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen in Canada : Calgary / Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen in Canada : Calgary / Canmore

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 Augustus 2015 | Canada, Canmore

Maandagmiddag zijn we na een voorspoedige vlucht om 13.30 geland in Calgary (NL tijd 21.30 uur).
Op de luchthaven hebben we een mooie Chrysler mini-van opgehaald en zijn vervolgens naar onze eerste hotel in Canmore gereden. Dit plaatsje ligt in de Rocky Mountains. In dit hotel hebben we een suite met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een woonkamer en een compleet ingerichte keuken. We blijven hier 3 nachten, dus boodschappen halen. Inmiddels was het 20.00 uur (NL 4.00 uur). We waren inmiddels we behoorlijk brak en zijn nog een hapje gaan eten in het restaurant van het hotel en daarna snel naar bed gegaan.

De volgende morgen weer vroeg op om ons voor te bereiden op de eerste uitstapjes. Achtereenvolgens zijn we naar Lake Moraine en Lake Louise gegaan en vanuit dit laatste Lake hebben we een wandeltocht gemaakt naar een Teahouse in de bergen. Totaal 16 kilometer gelopen.
Heen de berg op, best pittig, en terug fluitende naar beneden. De tocht heet "plain of the six glaciers".
Met het weer hebben we echt geluk gehad. Tot kwart over 2 was het redelijk zonnig. Op de terugweg naar beneden hadden we onweer en regen.
We zijn inmiddels terug in onze suite en gaan zo het eten maken.
Vroeg naar bed om morgen weer fit aan de streep te staan voor een nieuwe hike.

• 05 Augustus 2015 - 23:56

Doon:

Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie een start hebben gemaakt met de mooie reis.
    Het klinkt wel behoorlijk pittig, om 4u 'biologische' tijd nog aan je avondeten beginnen als je in Kuuk op t treintje bent gestapt om 07u. (Dus bijna 24u wakker met opstaan en voorbereiden).
    Ik hou van jullie en hoop niet meer dat er onweer overheen komt....