Dag 9 : 11 augustus Revelstoke en Golden - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 9 : 11 augustus Revelstoke en Golden - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 9 : 11 augustus Revelstoke en Golden

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

12 Augustus 2015 | Canada, Revelstoke

Vandaag staat voor Rochelle, Leslie en mij in het teken van de Rafting experience op de Kicking Horse River in het plaatsje Golden. We moeten daarvoor bijna 150 kilometer rijden en rekening houden met 1 uur tijdverschil (later) vanwege een andere tijdzone. Dus vertrekken we om 8 uur richting Golden. We zijn daar om kwart voor elf plaatselijke tijd. De wachttijd overbruggen we door wat foto’s te maken, de shop goed te bekijken en een bruin bolletje met chocopasta te eten. Om kwart voor 12 is het verzamelen voor de instructie en het ophalen van de noodzakelijke “gear”. Dit is een wetsuit, neopreen schoentjes, en een jack. Op weg naar de bus wordt nog een helm en zwemvest uitgereikt.
Met een originele Amerikaanse schoolbus worden we ongeveer 25 kilometer stroomopwaarts gebracht naar het startpunt van onze Ultimate Whitewater Challenge. Andrew een Amerikaan met de nickname Mr. Sparkle, vanwege zijn glitterhelm, gaf een humoristische uitleg over de does en dont’s van het raften. Andrew bleek ook onze stuurman te zijn. Het eerste gedeelte van 11 kilometer zaten we achterin de boot. Dit gedeelte is middel zwaar maar door het goed opzoeken van de versnellingen (rapids) was het een goede warming-up en kregen we verschillende golfen water over ons heen. Tussen het eerste gedeelte en het tweede gedeelte moesten we ons met de bus verplaatsen. De reden hiervoor was dat in dit tussenstuk verschillende resten lagen van een brug die was opgeblazen waardoor er stukken beton met ijzer in het water lagen die voor gevaarlijke situaties konden zorgen. In het tweede gedeelte zaten Rochelle en Leslie voorin de boot en ik op de 2e rij. Dit 14 kilometer lange traject was veel uitdagender dan het eerste gedeelte. We kwamen continue in stroomversnellingen en hoogte verschillen waardoor we enorme plonzen met water over ons heen kregen. De versnellingen hebben ook fantastische namen zoals : rollercoaster, wavetrain, double trouble, big fluffy, brutal, violator, room of doom enz. In de laatste versnelling, genaamd double shot, konden we ervoor kiezen om zwemmend doorheen te gaan. Uiteraard niet nadenken maar doen. Hebben we niet lang volgehouden want het water heeft maar een temperatuur van 5 graden. Eerst Leslie aan boord, hij had geen jack om, daarna Rochelle en toen nog mij aan boord getrokken. Gelukkig was het een prachtig zonnig weer en dus lekker warm. Laatste stukje uitdrijven en boot op de trailer getild. Omkleden en met een goed gevoel om 5 uur teruggereden naar Revelstoke. Onderweg nog een verre neef van Roxy gezien achterin een auto.
Sylvia en Chrissy hebben ook een leuke dag gehad. In Revelstoke. Het was daar rond de 30 graden. Zij hebben we stadswandelingen gemaakt en gesnoven aan de historie en de cultuur van het stadje. Lekker geluncht en een aantal winkels bezocht.
We hebben de dag afgesloten Bij Zala’s Pizza & Steak restaurant. Iedereen bijtijds naar bed want het is toch weer een intensieve dag geweest.

• 12 Augustus 2015 - 07:29

Ro:

Wat gaaf zeg dat raft verhaal....
    Stoer van jullie....

Lijkt me zwaar met dat koude water op die warme spieren...

Take care allemaal

• 12 Augustus 2015 - 11:37

Myron:

Wauw, wat een spannend verhaal van het raften. Moest wel echt lachen om: Mr. Sparkle vanwege zn glitterhelm hahaha. Wel stoer van jullie zeg. Nu hopelijk niet helemaal stijf als een plankie opstaan.

Ik hou van jullie! Kus Myron

P.s. Net Rox, die hond op de foto.

• 12 Augustus 2015 - 13:40

Doon:

Wow super gaaf dat raften. Jullie hebben wel een vakantie om nooit te vergeten!!

Xxx