Dag 12 : 14 augustus Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 12 : 14 augustus Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 12 : 14 augustus Whistler

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

15 Augustus 2015 | Canada, Whistler

Vandaag een dagje in Whistler. Om 8.00 uur vertrekken we vanuit de parkeergarage richting het Visitors centre voor info over hikes in de omgeving. Vervolgens gaan we naar de supermarkt voor wat boodschappen. (we hebben dit keer geen ontbijt in het hotel). Helaas is de supermarkt pas om 9.00 uur open. Daarom besluiten we om naar Green Lake te gaan om te informeren wat de kosten zijn voor het vliegen met een watervliegtuigje (Seaplane). De aanlegsteiger ligt in het Nicklaus North Golf Course Resort. Diep in mijn hart zou ik hier graag een ronde van 18-holes willen lopen. Maar ja, geen golfers in ons gezelschap. We liepen door naar de seaplane aanlegsteiger. Er werd nog niet gevlogen op dit tijdstip. Rochelle wil niet vliegen, ze vindt het eng. Omdat de kosten 109 dollar bedragen en het ook niet heel helder weer is besluiten wij om niet de lucht in te gaan en te kiezen voor een hike op grotere hoogte. Na de supermarkt en het ontbijt gaan we om 10.30 uur met de centrale gondel naar een hoogte van ca. 2200 meter om de High Note Trail te lopen. Dit is een wandeling van ruim 14 kilometer. Het blijkt een wandelpad te zijn met het predicaat moeilijk. En dat blijkt ook te kloppen. Smalle paadjes met veel stenen. Steile stukken naar beneden en omhoog en delen waar we aan touwen vast moesten houden. We lopen met een continue hoogte verschil van ca. 300 meter. We komen op geweldige mooie uitzichtpunten. Jammer dat het vandaag half bewolkt (heiig) is. Maar het blijven plaatjes om nooit meer te vergeten. Onderweg komen we op een aantal plekken Hoary Marmots en Yellow-bellied Marmots tegen. Dit zijn grote marmotten met een omvang van een dikke Hollandse Poes. De Marmotten liggen op grote keien te relaxen en verdwijnen als je te dicht in de buurt komt. Maar ik heb er wel hele fraaie foto’s van kunnen maken.
Aan het einde van de hike maken we nog gebruik van de mogelijkheid om van Whistler Mountain met de “Peak 2 Peak Gondala” naar Blackcomb Mountain te gaan. Deze kabelbaan is de grootst vrij hangende kabelbaan ter wereld die 2 bergen met elkaar verbindt. De afstand is ruim 3 kilometer en het hoogste punt boven de grond is 436 meter. Hebben we gelijk onze vliegtoer in het Whistler gebied gehad vinden we. Van Blackcomb Mountain gaan we met een skilift terug naar het dorp. Onderweg zien we in de verte nog een zwarte beer lopen. Om 17.00 uur zijn we terug in het dorp.
Omdat van 7 tot 16 augustus zijn de “Crankworx” internationale bikewedstijden worden georganiseerd (nooit van gehoord), puilt het dorp werkelijk uit van de mountainbikers. Er staan overal stands met mountainbikes en/of onderdelen. Wij hebben nog een driekwartier naar dual downhill wedstrijden staan kijken. Knap hoe hard die gasten naar benden rijden. We besluiten om maar direct een hapje te gaan eten en daarna lekker vroeg in bed te kruipen. Morgenvroeg vertrekken we om 7 uur naar Horse Shoe Bay om rond 10.00 uur varen we over naar Vancouver Island.

• 15 Augustus 2015 - 11:05

Doon:

Oooooh klinkt als weer heeeele enge dingen gedaan!!
    Ik ben blij dat jullie niet zijn gaan vliegen!!

Xxx

• 16 Augustus 2015 - 01:45

Myron:

Ben erg benieuwd naar de foto's van al deze mooie verhalen en ervaringen!

Hou van jullie! Kus Myron