Dag 18 : 20 augustus Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 18 : 20 augustus Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 18 : 20 augustus Victoria

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Augustus 2015 | Canada, Victoria

Om 7.00 uur rijden we weg in Ucluelet. Het is nog betrekkelijk rustig in het plaatsje. Hier en daar zie je enkele mensen die waarschijnlijk onderweg zijn naar hun werk. We moeten vandaag bijna 290 kilometer afleggen naar Victoria. Het eerste gedeelte rijden over Highway 4 die van west naar oost over het eiland loopt. Deze weg wordt ook wel de Pacific Rim Highway genoemd. We kronkelen een kleine 140 kilometer door het middel gebergte omhoog en omlaag en vervolgens langs Kennedy Lake, Sproat Lake, Port Alberni en Cameron Lake. Leslie rijdt en wij doezelen wat gedurende deze rit. Om 11.30 arriveren we in Victoria bij ons hotel. Het is een aangename temperatuur van zo’n 24 graden. De wagen wordt geparkeerd bij het hotel, we eten wat en gaan snel de stad in. Het hotel ligt pal aan de haven. We steken de weg over en lopen via een wandelpad langs de haven eerst neer Fischerman’s Wharf. Dit is een groepje van langs elkaar gelegen kleurrijke woonbootjes die zijn omgebouwd tot kleine restaurantjes. Je kunt er de lokale lekkernijen kopen. Het is niet groot en behoorlijk druk. Daarom besluiten we om een stukje verder op een terras aan de walkant een kop koffie te gaan drinken. Een kop Americano (zwarte koffie) kun je hier maar beter in “small” formaat bestellen, want dan heb je naar Nederlandse maatstaven nog steeds een enorme mok koffie. Onafgebroken zien we watervliegtuigen opstijgen en landen. Het blijft een bijzonder gezicht om een vliegtuig op water te zien landen. Na een heerlijke bak koffie lopen we door naar de cruiseterminal waar 2 enorme cruiseschepen afgemeerd liggen en dromen ondertussen alweer van een volgende trip op zo’n kolossale boot. Bij de cruiseterminal nemen we de watertaxi terug naar Down Town Harbour. Van de purser, die honderduit praatte, krijgen we tips over “where to go”. Eenmaal terug in de haven nemen we de Lower Walkway. Hier staan een verschillende straatmuzikanten en souvenirverkopers. We stoppen bij een standje om naar beeldjes te kijken. De verkoper hoorde ons en sprak ons aan in het Nederlands. Hij was oorspronkelijk afkomstig uit Hulst (zeeland) en vertelde dat hij al 63 jaar in Canada woonde. Tussentijds was hij ook een korte periode terug geweest in Nederland en had onder andere in Gorkum gewoond. De ouders van zijn vrouw woonde in Andel. Bijzonder. We kochten natuurlijk een beeldje van een Grizzly bij hem.
Volgens de purser moesten we door de bekende winkelstraat Government street lopen voor de mooie winkels om vervolgens in China Town uit te komen. We lopen langs het indrukwekkende parlementsgebouw van British Colombia, we gaan dit gebouw vanavond nog bekijken omdat het heel fraai verlicht schijnt te zijn, en het even fraaie Fairmont Empress hotel.
Goverment street is inderdaad een winkelstraat met leuke winkels. Hier en daar lopen we even binnen om het aanbod te bekijken. Na 500 meter bereiken we China Town. Dit blijken 2 woonblokken te zijn met, je raadt het al, Chinese winkeltjes. Omdat het inmiddels al kwart over 3 was kiezen we een leuk klein restaurantje uit voor een heerlijke oosterse lunch. Om 16.30 uur vervolgen we onze kennismaking met de stad Victoria. Via een aantal straten komen we weer terug bij de haven. En via dezelfde Lower Walkway lopen we terug naar ons hotel waar we om 18.00 uur inchecken bij ons hotel. We gaan even rusten op onze kamer en om 20.00 uur gaan we weer de stad in. De temperatuur is teruggelopen naar zo’n 16 graden en er staat een redelijk windje. Goed dat we onze jas hebben aangedaan. We lopen richting Douglas Street en dineren vanavond bij The Cactus Club. Een trendy restaurant met een pub. Het eten is heel goed en veel. Het was toch weer geen goed idee om een starter (de serveerster noemde het een appi) en een hoofdgerecht te nemen. We lopen terug richting haven en hotel. Nu het donker is geworden zien we hoe mooi de gebouwen aan de haven zijn verlicht. Vooral het parlementsgebouw is een blikvanger. Om half 11 zijn we op de hotelkamer. Maken snel het licht uit om morgen naar de laatste overnachtingsplek te gaan. We verlaten dan Vancouver Island en blijven nog 2 nachten in Vancouver.

• 22 Augustus 2015 - 04:46

Doon:

Wat grappig die ontmoeting met die man uit Nederland! Nog 2 nachtjes slapen en dan ik jullie - en natuurlijk vooral mijn Rossie- weer knuffelen!! Toch wel gemist hoor!

• 22 Augustus 2015 - 12:18

Petra:

Enorm. Wat geweldig! Woud,ree,boom,beer,water ,heerlijk.
    Zeer indrukwekkend. Knuffel. Peet.