Dag 15 : 17 augustus van Campbell River naar Uclue - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 15 : 17 augustus van Campbell River naar Uclue - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 15 : 17 augustus van Campbell River naar Uclue

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 Augustus 2015 | Canada, Ucluelet

Vandaag slapen we uit. We hebben afgesproken om te ontbijten om kwart over 8. We verbazen ons over het feit dat het blijkbaar gebruikelijk is om ook voor het ontbijt een fooi te geven aan het bedienend personeel. Ze doen er volgens ons niet veel voor. Dus, geen fooi. We moeten tenslotte ons image ook waarmaken. De Westkust van Vancouver Island is onze volgende bestemming. We hebben voor 3 nachten een appartement geboekt in Ucluelet, een plaatsje aan de Stille Oceaan. Gelukkig zijn de weersvooruitzichten goed, want het kan daar ook snel koud zijn. De komende dagen stijgt het kwik naar 27 graden en er wordt geen bewolking verwacht.
Voordat we Campbell River verlaten rijden we nog even langs een collega van mij die toevallig gister met zijn Camper in Campbell River is neergestreken. Na een korte ontmoeting wisten we het allen zeker. Een camper is niets voor ons. Wat een gedoe en met zo’n enorme kolos. Altijd buiten leven, niet flexibel, geen eigen toilet/douche etc.
We moeten een afstand overbruggen van bijna 250 kilometer. Vancouver Island is een groot eiland. Qua oppervlakte is het groter dan Nederland. Van noord naar zuid is de afstand 450 kilometer en er wonen maar 750.000 mensen. Over bijna de gehele lengte van het eiland loopt een bergrug.
We besluiten om de enige Highway (19) te nemen om vroeg in de middag in Ucluelet te zijn. Onderweg komen we langs een natuurpark waarin heel veel oude bomen staan. De oudste bomen zijn rond de 800 jaar oud. Tijdens de wandeling zien we inderdaad een heel oud bos waarin enorme bomen staan. De grootste die we tegen komen is een Douglas boom. De boom is 76 meter hoog en heeft een omtrek van 9 meter. Dit is een van de bomen die de leeftijd heeft van 800 jaar. Leslie en ik laten en foto maken om de enorme omvang van de boom te laten zien. Indrukwekkend.
Om kwart over 1 rijden we Ucluelet binnen. Even bij het informatiepunt naar binnen om de planning voor de komende tweeëneenhalve dag te maken. In het dorp lunchen we op het dek van een oud cruiseschip, de Canadian Princess genaamd. Heerlijke gegeten en ook nog een zeeleeuw gespot in de haven.
Om 15.00 uur stappen we ons (superior) appartement binnen. Een heel mooi huis met 2 verdiepingen, 2 slaapkamers met eigen badkamer, een grote woonkamer met gashaard en een uitgebreide keuken. Op het ruime balkon staat een loungset en een buitenkeuken. Hier zitten we de komende 3 dagen ok. Bij Ucluelet is een mooie wandeling uitgezet met de naam “Wild Pacific Trail”. Deze middag lopen we het eerste gedeelte van deze Trail. Een afstand van ruim 2,5 kilometer op het uiterste puntje van het land. Er zijn heel veel uitzichtpunten gemaakt langs de Trail. Regelmatig staan we stil bij een uitzichtpunt. Bij het Lighthouse kunnen we het niet laten om over de rotsen richting het water te klauteren.
Om 18.00 uur rijden we naar de supermarkt voor het avondmaal. Chissy en Leslie bereiden een lekker macaroni. Na een kop koffie duikt iedereen in de douche en daarna in bed. Sylvia en ik pakken nog een witte wijn op het balkon.

• 19 Augustus 2015 - 13:52

Myron:

Wauw, gave foto van die boom! Zo reusachtig groot! Ik geef je groot gelijk wat betreft de fooi, haha!

• 20 Augustus 2015 - 13:23

Doon:

Pap, ik moet lachen om de fooi en de camper. En mama maar romantisch denken over een camper. Jij had weer gelijk he!
    Ik had zo graag erbij willen zijn als ik alles zo lees!