Dag 13 : 15 augustus van Whistler naar Campbell Ri - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 13 : 15 augustus van Whistler naar Campbell Ri - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 13 : 15 augustus van Whistler naar Campbell Ri

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

16 Augustus 2015 | Canada, Campbell River

We worden wakker van de regen. Vanuit de regenpijp klettert het regenwater op ons balkon. De lucht is helemaal gesloten. Een dik wolkendek hangt over Whistler. Om 7 uur vertrekken we richting Horseshoe Bay voor de overtocht naar Nanaimo op Vancouver Island. Eenmaal in de auto wordt het droog en het zicht steeds beter. Wat blijft is de bewolking. We rijden de Sea to Sky Highway. Deze weg loopt voor een groot deel langs een brede zee ingang. Om elke bocht zijn er nieuwe en verrassende uitzichten. We arriveren om 08.45 uur en checken in voor de overtocht. Om 09.40 rijden we de boot op en een kwartier later vertrekt de Ferry. De overtocht duurt bijna 2 uur. Op het water is het fris en nog steeds bewolkt. Vanuit Nanaimo is het nog bijna 110 kilometer naar Campbell River, onze volgende verblijfplaats. We nemen de Ocean Side route niet de Highway. Deze weg loopt langs de kust en brengt ons in verschillende allerlei kleine plaatsjes. Het duurt iets langer maar het blijkt een goede keuze want we zien veel van de omgeving. Ook zien we onderweg een ree die samen met haar 2 jonkies in een woonwijk op haar gemak aan het grazen was in de berm. Ze waren blijkbaar gewend aan mensen. Ik heb er leuke foto’s van kunnen nemen. Toch bijzonder dat dit soort dieren in woonwijken lopen.
Rond half drie zijn we in Campbell River en checken in bij de Coast Discovery Inn. We hebben een mooie kamer met Oceanview. Op de achtergrond zien we Quadra Island liggen. De lucht is inmiddels opengetrokken en de temperatuur opgelopen naar 23 graden. In het hotel zien we dat de weersvooruitzichten voor morgen ook goed zijn met een temperatuur van 25 graden. Prima vooruitzicht dus. We gaan eerst kijken waar we ons morgen moeten melden voor de Whale Watching Tour. Aansluitend maken we een wandeling door het stadje, nemen een terrasje en eten iets. Om half 6 gaan we naar onze kamer om te relaxen, wat te lezen en te doezelen. Leslie, onze die hard, zoekt de gym op om zichzelf nog even af te matten. Om 20.30 gaan we nog een kleine hapje eten in het hotel. Dag verslag maken, onder de douche en snel bed in. Morgen wordt een dag waarin we hopen Orka’s en walvissen te zien.

• 16 Augustus 2015 - 11:08

Doon:

Super gaaf pap, dit is wel een van de meest bijzondere vakanties volgens mij! Ik vind het leuk te lezen wat jullie elke dag doen. Bijzonder die ree' tjes in de woonwijk!

• 16 Augustus 2015 - 22:43

Myron:

Wat lief, die ree'tjes in de woonwijk, met kleintjes erbij ook nog. Je zou denken dat ze dan juist heel schuw zijn. Hier regent het al vanaf gisteravond non-stop.
    Ik kreeg al vragen of de foto die in het begin van jullie vakantie is gemaakt met dat water op de achtergrond wel echt is of een poster haha. Moet je nagaan hoe jullie het zien, met je eigen ogen. Prachtig!
    Ik hoop dat jullie vandaag veel orka's hebben gezien. Zijn hier erg jaloers.

Love you! Xxxx