Dag 11 : 13 augustus Van Merritt naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 11 : 13 augustus Van Merritt naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 11 : 13 augustus Van Merritt naar Whistler

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

14 Augustus 2015 | Canada, Whistler

Vandaag naar Whistler. Een skioord dat bekend is geworden vanwege de Olympische spelen in 2010. De afstand is ongeveer 300 kilometer. We kiezen ervoor om niet de snelste weg maar de mooiste weg te kiezen. Deze voert ons langs de Nicola River richting Spences Bridge. Onderweg zien we heel veel kleine nederzettingen die aangeduid worden als Indian Reserve. Hier wonen de First Nation inwoners van Canada. Velen hebben een kleinschalig eigen bedrijf in de agrarische sector zoals fruitteelt. Onderweg stoppen we bij een schuur waarop “Kuiper Butchershop” staat geschreven. Het blijkt een filiaal van een Nederlandse slagersfamilie. We hebben daar heerlijke droge beefworst gekocht en een paar zakjes Venco drop.
We komen over geweldige mooie bergpassen en valleien. We stoppen daarom regelmatig onderweg om van de uitzichten te genieten. Opslaan op onze harde schijf en nooit meer vergeten. Van Spences Bridges rijden we langs de Thompson River via Lytton naar Lillooet. Hier stoppen we voor een lunch. Even bijtanken en onze magen vullen. Om 13.00 uur zetten we koers richting Pemberton. Hier hebben Leslie en ik een afspraak gemaakt om met echte pistolen en geweren te schieten. We schieten achtereenvolgens met een 5.56 AR-15 Rifle, 9mm Semi Auto Pistol, 12 Guage Pump & Double Barrel shotguns, 7.62x39 SKS Rifle, 45 ACP Semi Auto Pistol en een 9mm Beretta Storm Carbine. (voor de kenners). Een mooie ervaring en brengt ons terug naar de kinderjaren toen we nog met een pistooltje rondliepen en ons echte cowboys waanden.
Bekijk de website van de Whistler shooting adventure maar om een beeld te krijgen: http://www.whistlershooting.com/
Om 17.00 uur arriveren we in Whistler in ons hotel. Na een opfrisbeurt gaan we de stad in. Eerst even naar het visitors centre om een hike voor morgen uit te gaan zoeken. Daarna naar Mainstreet. Wat een verschil met Merritt. Het is behoorlijk druk. Terrassen gezellig vol. We kiezen een restaurant uit waar een band zit te spelen. We bestellen een Jug Sangria, maar het feest gaat niet door wat Chrissy en Rochelle hebben geen ID bij zich dus mogen geen alcohol drinken. Bijzonder dat zelfs Leslie zijn leeftijd moet aantonen. ’n Jug sangti voor drie personen vinden we teveel dus wordt het een Budweiser. We hebben geluk want het is promo avond, dus we hoeven alleen het eerste dranken te betalen. Had ik dat maar van tevoren geweten, dan had ik het niet bij drie Bud’s gehouden. Na het eten lopen we nog een rondje door Whistler. Het is nog steeds druk. Om 22.00 uur lopen we het hotel in. Springen nog even de jacuzzi in en duiken schoon het bedje in. Welterusten.

• 14 Augustus 2015 - 15:33

Rymonda:

Hallo allemaal,
    Wat een prachtige reis!.
    Zoveel indrukken op een dag, Overweldigend!
    Zit al te wachten op het volgende verslag.
    Hier gaat alles prima. Hans gaat goed vooruit.Kan al weer aardig lopen..
    met de poezen ook goed,ze zijn lui met dit warme weer.
    morgen wordt het hier koeler.
    Groetjes van ons☺️

• 14 Augustus 2015 - 16:42

Roberto:

Schoonfamilie

• 14 Augustus 2015 - 16:59

Pa/moe:

Een geweldige reis waarin je veel ziet doet en beleeft. Ik zie jullie beiden toch maar liever mrt een waterpistooltje dan voel ik me toch veiliger Ik hoop dat jullie nog een hele fijne week hebben en daarna een goede reis terug .Hoewel we het uiteraard fijn vinden dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben zullen we toch weer blij zijn als jullie weer veilig thuis zijn
    Wat betreft de beren had ik me ,na alle verhalen, meer voorgesteld. maar misschien hebben die ook vakantie of ze weten hoe hard Ross kan schieten
    Bert is gisteren thuis gekomen Ook een prima vakantie gehad
    Hier alles goed alleen erg warm
    Moe is dinsdag naar de internist geweest en mag nu langzaam beginnen met de afbouw van de prednisolon .Verder alles goed.

Groetjes, en nog fijne dagen Pa & Moe

• 15 Augustus 2015 - 11:02

Doon:

Hahahaha grappig dat chris Rossie EN leslie geen alcohol mochten ;)

Hou van jullie!!