Dag 10 : 12 augustus Merritt - Reisverslag uit Merritt, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu Dag 10 : 12 augustus Merritt - Reisverslag uit Merritt, Canada van Gerard Heijstek - WaarBenJij.nu

Dag 10 : 12 augustus Merritt

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

13 Augustus 2015 | Canada, Merritt

Vandaag even uitslapen. Ontbijt om 8 uur in het Days Inn hotel. Rond kwart over 9 rijden vertrekken we, nog even pinnen en tanken en dan op weg naar Merritt. We kiezen ervoor om een toeristische route te nemen die ons langs een paar prachtige meren leiden. Het landschap verandert van hoog gebergte naar laag gebergte, maar wat blijft zijn de ontelbare naaldbomen zo ver je kunt kijken. Langs de meren liggen en vele campings en kleinschalige resorts. Aan de hoeveelheid RAM, GMC, CHRYSLER, FORD pick-up wagens te zien recreëren veel locals in dit deel van Canada. Ook zien we veel watersporters, maar op deze enorme meren lijkt het nog steeds heel rustig. We rijden door de steden Vernon en Kelowna. In Vernon zijn we even gestopt voor een lekker Tom Hortons koffie. Tegen 2 uur arriveren we in Merritt. Dit stadje ligt in de dessert volgens de Canadezen. Het landschap is inderdaad anders. Wel heuvelachtig, maar veel minder naaldbomen en vele geel uitziende velden. Bij aankomst was het 35 graden. Na het inchecken zijn we naar het Nicola Lake gegaan en hebben we aan het meer op een heel mooi aangelegd park met veel zitbankjes gezeten. Even pootje baden in het meer. Het is er super schoon en netjes. Aan het eind van de middag kwam er een parkwachter langs om te checken of alles wel schoon en opgeruimd achterblijft. Hier en daar ruimt hij de laatste restjes op. Zo vriendelijke als de Canadezen zijn vraagt hij aan ons hoe de dag is geweest. Bekend antwoord gegeven natuurlijk. Omdat ons opviel dat hij in zijn golfcart een flesje “bear pepperspray” had staan vroeg ik hem waarom hij dat bij zich had. Hij vertelde dat er al een aantal dagen een zwarte beer in de omgeving loopt die gisteren nog door dit parkje was geweest op zoek naar voedsel. Ze hadden hem verjaagd maar zei hij, het is nooit zeker of ze niet terugkomen.
Je kunt ze dus overal tegenkomen hier.

Om 6 uur gaan we naar het hotel om ons om te kleden voor een bezoek aan het stadje zelf. Merritt staat bekend als de hoofdstad van de Country muziek in Canada. Dit is te danken aan een jaarlijks muziekfestival. In de binnenstad is een walk of stars uitgezet waarbij je langs grote muurschilderingen langs de Country sterren loopt. In sommige straten van het stadje waan je je nog in cowboysferen. Het stadje is verder uitgestorven er lopen nauwelijks mensen op straat en we vinden ook geen restaurant. We eindigen bij KFC voor een menu. We hebben de magen gevuld voor een redelijke prijs.

• 18 Augustus 2015 - 10:57

Petra:

Leueueueueueueueuk!!!!!!!!!!!!!
    Hoe moet ik nu de eerdere reisverslagen zoeken?
    Ik hoop dat jullie een beer tegen komen! (ver weg ,dan)